2009. december 18., péntek

Holiday

Közeledik a karácsony, a teendőim is megszaporodtak, ezért írtam régen.
Viszont, éppen a karácsony közelsége miatt, ajánlanám másik nagy kedvenc karácsonyi filmemet, a 2006-ban készült Holiday-t! Már többször láttam, szerintem nem lehet megunni!
Mondhatnám úgy is, hogy ez az a film, amiben megszerettem Kate Winslet-et. A film két szerelmet kereső lányról szól. Az egyik /Kate Winslet/ Londonban, a másik /Cameron Diaz/ Los Angelesben él. Az egyik évek óta táplál egy viszonzatlan, plátói szerelmet, a másik éppen túlvan egy csúnya szakításon. Mindkettő pofára ejtve a karácsony küszöbén. Egy internetes házcsere program keretében találnak egymásra, a karácsonyi ünnepekre helyet cserélnek és a másik világában találják magukat. Természetesen pasizásról szó sem lehet! Vagy mégis...? ;-)
A két váratlanul feltűnő pasi Jack Black és Jude Law. Részleteket nem árulok el, hogy milyen körülmények között, de persze, forrni kezd a levegő Londonban és Los Angelesben is... Jack Black szerencsére a kedvesen humoros és nem az idétlen formáját hozza, Jude Law azért nehezen bújik ki a "szexifiú" imázsából. Bár, kövezzetek meg, nekem nem az esetem. :-)
Nagyon vidám, nagyon kedves film, tele szeretettel és nevetéssel! És gyönyörű, gyönyörű, gyönyörű zene! A film egyik legnagyobb erőssége! Különösen a Los Angeles-i jeleneteké nagyon jó! Lendületes, dallamos, boldogságos! És persze, vannak benne klasszikus karácsonyi zenék is.
Winslet karaktere egyszerűen tüneményes! A magyar hangja /sajnos, nem tudom ki, pedig utánanéztem/ is tökéletes választás. Abszolút 1000 %-os kedvencem a filmben! Egy segítőkész, barátságos újságírót alakít. Természetes, kedves, szeretnivaló, lelkes, bájos, intelligens. Az egyik legaranyosabb jelenet, amikor felfedezi Diaz hatalmas, nagyvilági, úszómedencés, mozitermes, kényelmes palotáját! Mint egy kisgyerek a játékboltban, ugrál, nevetgél, tapsol, szaladgál!
Diaz a maximalista, munkamániás, precíz, gazdag, hidegfejű, időnként hisztérikus producer csajt alakítja, de néha azért esetlen, jókat lehet röhögni rajta. A jobbkormányos autóval és a baloldali vezetéssel is meggyűlik a baja. :-) A luxushoz szokott szingli eleinte nem is érzi jól magát az eldugott kis faluban, a kuckós, klasszikus, kandallós, angol házikóban.
A filmben szerepel Eli Wallach, A hét mesterlövész, és más klasszikus westernfilmek emblematikus figurája. Napjainkban már 94 éves elmúlt, ma is aktív színész! Egy idős úriembert, hollywoodi írót játszik. Winslet köt vele barátságot. Hozzá kapcsolódik a film egyik különlegessége. Mint hollywoodi veterán régi filmanekdotákkal tűzdeli meg a filmet régi nagy sztárokról, pl. Cary Grantről, amin olyan jó elgondolkodni, vajon tényleg így volt?

Aki a romantika és a karácsonyi hangulat kombinációjára vágyik feltétlenül nézze meg!

2 megjegyzés:

  1. Milyen jó hogy felelevenítetted bennem ennek a filmnek az emlékét! Amikor elkezdtem olvasni, még úgy éreztem hogy én nem láttam ezt a fimet, de ahogy pici részletekkel megadtad a lökést, úgy eszméltem rá hogy igen, láttam , és tényleg szuper film! Kedvem lenne újra végignézni, de sajna nincs meg. :(

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon jó film, nagyon szeretem, tegnap meg is néztem. :-)
    Nekünk megvan, megoldjuk, hogy Nektek is meglegyen, jó? :-)

    VálaszTörlés